Wednesday, March 16, 2011

Nigel Barker Wannabe

Haluuu... x boleh nak ber entry sbb telalu sibuk kat kampung.. dengan kenduri kawin.. letih sangat2.. walaupun tak buat apa2.. erm baru sampai rumah semalam dari perlis.. bertolak pukul 11 pagi sampai kat Bukit Jalil pukul 7.00 malam.. penat sgt2.. balik2 rumah kononnya nak ber Fb.. ermmm jangan haraplah, line macam siput sedut.. nak buat apa pun x boleh.. adakah ianya kesan daripada Tsunami di Jepun? mungkin kut.
1st day masuk office harini.. nauzubillah.. meja ku.. banyaknya report.. berat kepala aku tengok.. banyak nya keje yang pending.. nasib baiklah lady bos aku tak bising.. hanya diam membisu.. tak tau lah esok macam mana nih.

kamar beradu pengantin...

Tak puas rasanya balik kampung, aktiviti padat... dari Perlis ke Kedah pastu patah balik Perlis.. x sempat nak rehat.. masa kenduri kahwin macam2 benda nak kena buat.. nak kena hias bilik pengantin lah, amik gambar lah, nak kena tolong cuci pinggan mangkuklah.. adoiii.. penat badan ni.. tapi agak best masa kenduri kawin aritu, sbb aku ade geng untuk amik gambar kawin pak cik aku.. cousin aku Abang Lah dia dah dah ada DSLR Sony Alpha.. fuhhh.. kamera canggih.. tak macam kamera aku.. yang hanya guna kits lense.. aku tengok kamera dia mengancam abis.. siap ada lense tambahan lagi.. maklumlah itulah kalau minat, apa2 pun boleh.. jeles.. aku ingatke yang lagi sorang nak bawak kamera dia, tapi x.. alasannya bagi orang sewa.. Betul ke Abang Mus? Bagi orang sewa? Berapa sewaannya? kalau tak, boleh lah 3 org sekali ber shoot2 amik gambar wedding..

Aku ngan Abang Lah pada hari tersebut, ala2 jurufoto wedding yang di tempah khas... kehulu ke hilir dengan kamera masing2.. dapatka shoot terbaik.. mata org kampung mulalah tengok kat gelagat kami berdua.. masing-masing dengan harapan adalah muka depa tu yang masuk kamera..hehehe.. ada kut.. tapi tak banyak lah..
Dari dalam bilik, sampai lah ke sessi luar ataupun outdoor kami shoot.. wlaupun x expert amik gambar, tapi belakon je lebih.. hasil gambar tak taulah lagi..

one two action!!!!

sessi outing kitorang buat kat Lata Bayu.. mak ai... nak naik tangga kat sini, sampai nak terlucut kepala lutut.. letih sgt2. org pada hari tersebut agak ramai.. segan pun ada jugak. ada 3 pasang pengantin (menurut makcik yang jual air kat situ) yang shoot pada hari tersebut.. Lata Bayu dekat je dengan kampung mak aku.. lebih kurang 15 minit perjalanan.. kami bergerak 2 biji kereta..
sampai je kat sana, terus cari port untuk shoot.. lantaklah orang nak tengok pun.. ini 1st time aku shoot gambar kat luar.. kalau suka2 tu banyaklah jugak. erm, bagaikan gaya nigel barker dalam American Next Top Model yang mengarahkan model posing.. hehe.. gaya sini, gaya sana.. sampailah ke kaki air.. sejukkkkk... air terjun.. nasib baik aku tak bawk baju mandi.. kalo x, mmg aku dah berendam kat dalam air ni.

boleh lah kut cam ni pun

Tapi agak kurang menarik sbb, pengantin perempuan tak pakai dress pengantin.. katanya nak biasa2 jer.. isk2... dah tau raja sehari tu, pakailah baju yang cantik sikit.. ni pakai baju kurung macam Ana Rafali di tengah hutan.. tak pe lah mak cik ku, asalkan ada jugak gambar kawin kan? Bukannya nak suruh pakai overdoss macam Cinderella, tapi at least bagilah nampak rupa pengantin sikit.. mungkin mood kawin dah kurang kut, sbb dah hampir sebulan diorg berkahwin.aritu dah bersanding kat Taiping.. so pakai ala2 je lah.. ala kadar..but its okey.. tak jadi effect pun.. :-)
we're married... yahooooo!!!!

Bagaikan pinang di belah dua, mula buat aksi bila lensa kamera tuju tepat ke arah mereka.. best2.. pengalaman yang x dapat dilupakan. aku ngan Abang Lah cousin aku ni, masing2 cuba untuk dapatkan aksi yang menarik.. tengok je lah hasilnya nanti.. tak tau jadi cam ne..
Harap2 satu hri nanti aku leh jadi macam Nigel Barker...




1 comment:

  1. apa boleh buat..D90 punya pasal..terpaksalah sewa jual terus...hahaha....

    ReplyDelete


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...