Sunday, February 27, 2011

The Half Bottle Black Pepper Chicken

Haluuu... dah beberapa hari tak update entry.. terlalu sibuk sangat nak update.. arini mood rajin-rajin ala-ala maid kat umah.. apa tak nya, pagi memasak untuk makan tengah hari, pastu kemas rumah.. sbb malas nak keluar g cari makanan kat luar.. so umah ku dah kembali bersih dari segala bakteria.. Eh hello... sebelum ni bukannya tak canti, tapi kurang kemas.. maklumlah org bujang kan? hehehe paham-paham sendiri lah yer.

*sekali masak, setengah botol aku letak..

Petang tadi housemate aku balik umah ajak g Summit sbb nak gunting rambut katanya.. tetapi bukannya ke Summit pun.. sampai kat Tesco aje.. niat awal nak gunting rambut terus jadi hari Shopping-shopping kat Tesco.. Beli ape? hehe beli kasut warna merah.. i like the kasut warna merah tu.. tetiba jalan2 kat lam Tesco, rasa cam nak masak lagi malam ni.. apa lagi terusla g cari apa yang nak di makan.. ermmm.. makan cik yam je la.. (ayam).. tapi nak masak ape ek? Yesss... Black Pepper.. ayam masak Black Pepper.. sedapkut.. tapi masalahnya ialah g cari sos black pepper pulak yang biasa aku beli xde kat pasaran tesco arini.. motif???? tak kan semua org nak masak black pepper kut? or McDonalds beli sos Black Pepper sampai habis sempena dengan Prosperity Burger aritu? aku pun tak tau lah.. jalan punya jalan.. dah penat kaki ni berjalan.. baru lah jumpa.. tapi bukan sos yang biasa.. tapi oklah tu daripada xde..
*aku bukan cam dia ni.. walaupun kecik tapi terer masak

Yang nak dijadikan cerita kat sini ialah, balik umah teruslah excited nak masak nih, siap dah potong bawang segala bagai, ayam pun dah cuci... then dah tiba masa tuk masuk dalam kuali.. OMG... setengah botol???? aku terlupa yang tu ialah sos Black Pepper bukannya sos tiram.. sos ni cair.. aku tuang dengan penuh semangat kat dalam kuali.. hehe.. jadilah menu masakan malam ni, ayam masak Black Pepper setengah botol.. ataupun dalam nama glamer dia.. The Half Bottle Black Pepper Chicken.. emmm sedaptak korang dengar? ade rase excited nak rasa tak? so inilah hasilnya.. huhuhu.. to my housemate, makan jelah ape yang ade ek? maklumlah, aku ni kan masih lagi Junior Master Chef.. hehe..
*masa untuk merasa The Half Bottle Black Pepper Chicken

tak pe.. nasib baik masuk setengah botol jer... kalo tertuang semua, sape yang nak jawab?????
so boleh ker aku bukak kedai cam ni? sebab tu lah aku tak nak bukak kedai makan... setakat masak untuk kawan kawan ngan sedara mara je lah..
:-)




2 comments:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...