Friday, September 11, 2009

raya oh raya..pening pala aku...

aduh..susahnya nak cari baju raya.. hari ni penat aku pusing2 kl cari baju raya, tapi masih gak tak jumpa..dah jumpa byk..tapi masih lagi mencari2 stail apa yg hendak di pakai..wow..menyengat kaki ni berjalan ke hulu ke hilir.. hari ni habis aje keje terus bergegas ke Jalan Tunku Abdul Rahman..biasalah tempat ni kan glemer bila nak raya..ramai nya org..jgn cakap lah..kemeriahan menyambut Aidilfitri mmg dah terasa sgt..sana sini pasang lagu raya.. aduh dah nak dekat rupanya raya kan? Dalam dok pusing2 cari baju apa nak di pakai tahun ni, byk barang yg tak terfikir oleh aku untuk di beli aku nampak org jual kat sini..banyak gila...ni aku nak kongsikan dua pasang baju yg aku rasa lain dr yang lain..cun
Baju ni nampak menarik..lain dari yg lain..tapi masih lagi survey..biasalah harini terlalu suntuk masa untuk berfikir..cuma mencuci mata je lah.. takat window shopping..cantik kan? belang2 kaler purple..tapi sekali pandang macam konsep baju melayu tdr.. sbb lepas pakai baju ni g smayang raya terus boleh buat baju tdo..hehe..but nice lah sbb lain daripada yang lain.

ini pulak koleksi yang ke dua aku jumpa..tapi tgklah harga dia...meletopp...memang harga untuk raya setahun sekali.. almost 300..aduh perlu ke aku beli baju melayu dgn harga macam ni? jap ek aku fikir...tak perlu kut kan? tapi smart lah...moden classic..ade konsep fusion kat baju ni..menarik..kalo pakai kat kampung ni, mmg org akan lcakap lain dr yang lain.. aku bukannya apa, tak nak lah membazir sgt..cuma nak buat pilihan yg terbaik... tahun lepas pun dah beli last minit..nasib baik sempat..
Dalam dok jalan2 di sekitar jalan TAR ni, ade satu kedai yg menarik perhatian ramai org..kedai jual tudung.. apa yg menarik? cuba korang tgk kat gambar tu? apa yg menarik..inilah teknik penjual untuk menarik perhatian pengunjung untuk membeli.. ramai gler yg singgah kat sini.. penjual lelaki memakai tudung yg dia jual...tgk tu...COMEL kan? haha.. apa dia kisah, janji org datang beli kat kedai dia..sehelai tudung di jual dgn harga semurah RM5 aje...murah kan? kalo lah aku ni pompuan konpem aku beli..tapi tgklah dulu...rasa cam nak beli kat mak aku jer...
ni pulak susana di sebuah kedai yg jual baju melayu yg paling murah..harganya dari RM50 jer.. tapi fesyen lama..tapi cantik2.. aduh rambang mata ni... tiap2 tahun kena pk baju apa nak pakai..letihla...
oklah aku rasa ni aje yg mammpu aku catatkan untuk masa ni..bila tgk decoration raya kat The curve ni, teringat pulak kat kampung halaman.. huhuhu...nasib baiklah boleh cuti panjang tahun ni... kalo tak menangis aku kat sini...tahun ni raya yg meriah sbb aku akan pulang beraya dgn semua family sebelah mak..bayangkan betapa best nya...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...