Saturday, March 26, 2011

... Dalam Botol

... Dalam Botol.. haha.. entry macam gerun jer.. ni bukan cite seram dalam botol.. tapi cite pasal filem yang terbaru aku tgk tadi. Bukan rasa teruja nak tengok pun, tapi nak tengok sampai tahap mana filem ni mampu untuk buka minda rakyat Malaysia.. :-)


Filem ni berbeza daripada filem2 lain, sbb di ambil dr kisah benar.. itu apa yang aku baca dari sinopsis asal filem ni... kisah Ruby dan Gaus.. Bidin dan Dina. Kisah cinta antara dua insan yang berbeza. Aku rasa cite ni mmg ada pun.. cuma tak di beri publisiti yang lebih-lebih, bcoz masyarakat negara ni umumnya belum sampai tahap yang boleh menerima semua benda dengan minda yang terbuka. Garapan jalan cite dalam filem ni, agak berbeza daripada filem2 lain.. aku tengok macam cite2 negara Siam buat.. oleh kerana nak bangkitkan mood emosi, tuan pengarah sengaja tak nak masukkan muzik latar.. agak boringlah Mr Director.. nak kena layan feeling2 ni. satu panggung sunyi.. kalau tak ada org bercakap dalam filem tu, mmg senyap macam kat library.

Kenapa ... Dalam Botol? hah ini lah jawapannya.. mula2 si mamat yang bernama Rubi ni feeling2 cintan abis dengan Gaus.. sampai sanggup pegi oversea(tapi tak ckp negara mana) untuk buang ... dia.. dan disimpan dalam botol. sbb tulah filem ni tajuk dia cenggitu.. masa bercinta sanggup lakukan apa saja.. demi cinta suci katanya. Tapi si Gaus tak dapat terima apa yang kekasih hati dia buat.. tup tup clash macam tu jer.. sian si Ruby.. dah le dot dot dot ada dalam botol, bf dia pulak tak mau kat dia. Sbb nak buat operation tu, dia ada pinjam duit dari Mr apa tah, aku tak hingat, RM 40k..banyak tu..(gigih lah kau). then tak boleh nak bayar balik.. balance duit dia kena kebas dengan si Gaus.. habis xde langsung.. sian pulak aku tengok. terpaksa lah dia balik kampung nk pinjam ngan mak bapak dia.

Masa balik kampung, aku suka dialog mak dia.. lebih kurang cengginilah..
"Mak tak tau nak tengok kau macam mana" (sbb anak dia balik kampung siap pakai baju kurung lagi).. dan lagi satu,
"Ni setan ni kalau cam ni".. huh.. sian si Bidin..

Lepas ayah dia meninggal, dia balik kampung dok ngan mak dia.. dan sempat pulak berkenalan dengan Dina lakonan Diana Danielle.. aku tak leh nak cite lebih2 kat sini takut nanti tuan Director marah.. sbb bagi preview percuma untuk filem dia.. hehe.. ni publisiti tuan director..
Masa kat kampung adalah babak2 cintan cintun... dan aku rasa klimaks filem ni ialah masa dia balik kampung.. yang awal2 tu agak memZZzzzz kan.

Bidin, aku simpati kat kau.. apa yang ko buat skang ni hah? Apa dah jadi dengan ... Dalam Botol kau tu? tulah, pengajarannya, fikir dulu sebelum buang... macam iklan kat tv tu.. so anda semua harus tonton filem ni.. sbb filem cenggini jarang2 skali keluar kat pawagam. sekali sekala jenguk2lah dunia masyarakat kita yer.. pas ni tunggu pulak filem "aku bukan tomboy" karya Syamsul Yusoff... so fair and square.. bila tonton filem, harap2 orang2 kat luar sana dapat lah tau seba sedikit apa yg dilalui oleh masyarakat terpencil ni..

Okey itu saja review yang dapat aku bagi.. bape bintang aku boleh bagi????? ermmmm jap nak fikir.. 3 bintang dah la kut..anyway lagu dalam filem ni.. best..

psstttt: dengar kata Raja Azmi nak proceed cite "Anak Ikan" pulak pasni.. gud luck lah yer.

11 comments:

  1. nak tgk citer ni lah..mcm best kan...tunggu cd kuar la jawapnyer..hehehe

    ReplyDelete
  2. huhu.. nak tengok ker? fikir dulu seblum beli tiket yerk.. hehe

    ReplyDelete
  3. iz.. name die bukn dina la.. tina kan... huhuh... tet! salah name pulak..hehehe...
    jgnla halang die nak bli.. ayo... ok pe cite tu..tak la, trok.. klau kite tak sokong sape lagi nk sokong kan... peace..
    jengah2 la blog sye ye... hantujeng3.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. si cokelatte: owh tina ek? erm aku dgr cam dina.. salah nama lah tu.. hehe.. cite die okey, ade msg.. btw pegi lah tgk dulu.. :-)
    fairuzz: hah nak ajak ko? ko yang diam membisu.. update blog pun setahun seklai kan? :-) ape suviner tuk aku??? dgr kata g obersea.

    ReplyDelete
  5. hehehe.. ader k0wtt.. =P
    actly tadik aku nak nng0k citer nie s0rang2 jekk (actly keciwa psl xder org ajak).. tapi aku takut laa..
    1 - takut kene ng0rat ngan gay..
    2 - takut kaunter tiket tew ch0p aku gay..
    3 - aku pn xtahu psl aper aku takut..
    j0om temankan aku.. hehhee =)

    ReplyDelete
  6. banyak lah kau.. aku pun beli booking jer.. pegi terus amik.. x de ckap banyak.. hehe

    ReplyDelete
  7. tu ke rupenye yg ade dlm botol tu...haha...ingatkan sbb ape la nama cite dlm botol...sbb tu rupenye....haha

    ReplyDelete
  8. iz: of cos aku da tgk.. byk kali.. aku keje kat panggung waayang la iz,, ahaha..
    fairus: tak demakne nye nk segan.. or btol2 gay.. hahahahah@jgn mare eak//

    ReplyDelete
  9. owh keje kat panggung wayang rupenyer.. hahaha.. bleh tau area mana? hehe.. manatau leh advance tiket.. :-)

    ReplyDelete
  10. hehehe! secretto.. in my blog pon tak sebut.. huhu...

    ReplyDelete


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...